Το The Garage τολμάει άλλη μια φορά! ''Β. Τ. Άσκηση 2'' Μια παράσταση που κάνει την διαφορά!

ΤΟ CRETEONAIR ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΩΣ ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ


«Αχ αυτά τα μεγάλα ψέμματα της ζωής μας. 
Ξέρετε, αυτά που θες να σε ξεγελάσουν γιατί λάμπουν στο σκοτάδι σου. 
Ενώ οι αλήθειες φυτρώνουν σαν ζιζάνια στα χωράφι».

Το The Garage παρουσιάζει την παράσταση Β. Τ. Άσκηση 2. Πρόκειται, ουσιαστικά, για τη συνέχεια μιας μελέτης πάνω στο έργο του Βασίλη Τσιτσάνη  που ξεκίνησε ήδη από το Μάιο του 2015 και ανταμείφθηκε με τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού και τον έκδηλο ενθουσιασμό του σε κάθε παράσταση. 

«Το Μάιο του 2015, σε μία συνάντηση με τον -για χρόνια- συνεργάτη και φίλο Πρόδρομο Καραδελόγλου, και καθώς του αποκάλυπτα την επιθυμία μου να ασχοληθώ με το ρεμπέτικο τραγούδι, εκείνος μου μίλησε για τον Τσιτσάνη και για κάποιες δημιουργικές και πρωτότυπες διασκευές των έργων του. Ενθουσιάστηκα και του πρότεινα να το τολμήσουμε αμέσως! Έπεσα με πολλή διάθεση στην έρευνα και ανακάλυψα πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για τη ζωή και το έργο του μεγάλου συνθέτη. Αγαπημένες μελωδίες, στίχοι, αλλά και ιστορίες μια εποχής που -κι αν η γενιά μου δεν πρόλαβε να ζήσει- μας έχει στιγματίσει με μια αναπάντεχη νοσταλγία, άρχισαν να με συνοδεύουν. Η πρόθεσή μου, όμως, ήταν να κρατήσουν τα τραγούδια τον πρωταγωνιστικό ρόλο που τους ταιριάζει, γι’ αυτό και επέλεξα στην πρώτη εκδοχή (Άσκηση 1) η αφήγηση να είναι απλώς ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις μουσικές, δίνοντας μάλιστα αυτούσιες κάποιες πληροφορίες. Η επιθυμία μου ήταν να ταξιδέψουμε το κοινό, έστω και στιγμιαία στο χρόνο, για να παντρέψουμε άξαφνα το παρελθόν με τα σύγχρονα υλικά (την ηλεκτρική κιθάρα και το ηλεκτρικό μπάσο). Τα περισσότερα στοιχεία του τότε κειμένου αντλήθηκαν από το αρχείο του Μουσείου Τσιτσάνη, στο οποίο είμαστε ευγνώμονες για την ελεύθερη παρουσία (των στοιχείων αυτών) στο διαδίκτυο.

Δυόμισι χρόνια μετά, με το ίδιο πάθος, ανεβάζουμε στη σκηνή την Άσκηση 2. Με τη διαφορά πως φέτος οι προβολείς φωτίζουν την Έλλη και τις «παρενθέσεις» της, ένα πρόσωπο μυθοπλασίας που αλλάζει το ρυθμό και την οπτική της παράστασης- θα μπορούσε άραγε να είναι ο καθένας και η καθεμιά από εμάς; 
Η παράσταση, ως εργασία σε εξέλιξη (work in progress) μεταμορφώνεται λοιπόν, αλλάζοντας όνομα και περιεχόμενο (μουσικό και μη). Ένα ανανεωμένο κείμενο, με πρόσωπα που ζωντανεύουν επί σκηνής, διεκδικούν την παρουσία τους στο χώρο, και καταθέτουν τις προσωπικές τους ιστορίες και σχέσεις με το μεγάλο δημιουργό, βάζει στόχο να ταξιδέψει τις αισθήσεις και τις αναμνήσεις μας.
Από τη μεριά μου, αφιερώνω πάντα την προσπάθεια αυτή στη συνονόματη Θεσσαλονικιά και Μικρασιάτισσα γιαγιά μου που οι ιστορίες της μου έμαθαν να τραγουδώ».

Ελένη Δάγκα

«Η παράσταση αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης της μουσικής του Β. Τσιτσάνη 
με μια διάθεση αποδόμησης των τραγουδιών του. Κρατώντας τις υπέροχες μελωδικές γραμμές του, επιχειρήσαμε μια αναδόμηση των τραγουδιών με μια πιο ατμοσφαιρική ροκ-blues διάθεση με ψήγματα αυτοσχεδιασμού». 
Πρόδρομος Καραδελόγλου

           ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ




                                                                                                      
Σύλληψη: Πρόδρομος Καραδελόγλου- Ελένη Δάγκα
Κείμενο: Ελένη Δάγκα/ Αρχειακό υλικό και δημοσιεύματα από το διαδίκτυο
Σκηνοθεσία: Ελένη Δάγκα
Μουσικές διασκευές: Πρόδρομος Καραδελόγλου
Σκηνικό περιβάλλον: Επαμεινώνδας Κουρμούλης
Ερμηνεύει και τραγουδά η Ελένη Χανιωτάκη
Με τους μουσικούς: Πρόδρομο Καραδελόγλου (τραγούδι, ηλεκτρική κιθάρα) και Κώστα Κεχράκο (κοντραμπάσο, ηλεκτρικό μπάσο)


Ελένη Δάγκα 
Γεννήθηκε το 1975 στη Θεσσαλονίκη, πτυχιούχος του τμ. Θεάτρου του Α.Π.Θ. με ειδίκευση υποκριτική/ σκηνογραφία-ενδυματολογία, με μεταπτυχιακό τίτλο στον τομέα Ιστορίας Θεάτρου και Κινηματογράφου (Παν. Κρήτης). Από το 2004 έχει σκηνοθετήσει μια σειρά παραστάσεων σε Αθήνα, Ρέθυμνο, Χανιά και Θεσσαλονίκη κι έχει εργαστεί ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος σε άλλες τόσες. Από το 2000 μέχρι σήμερα διδάσκει Υποκριτική, Σκηνοθεσία, Θεωρία Θεάτρου και Ορθοφωνία σε Ανωτέρες Σχολές Δραματικής Τέχνης (Ροντίδης και ΝΟΤΟΣ), σε ιδιωτικά και δημόσια Ι.Ε.Κ. και Κ.Ε.Κ. Το 2012-13 διετέλεσε καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πελοποννήσου (IFFP). Το 2014 δημιούργησε στην πόλη του Ρεθύμνου το studio θεάτρου The Garage. 

Πρόδρομος Καραδελόγλου 
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, και τα τελευταία δέκα χρόνια ζει και εργάζεται στο Ρέθυμνο. Σπούδασε Φυσική στο Α.Π.Θ και παράλληλα ασχολήθηκε με την μουσική σαν ερμηνευτής και σαν συνθέτης. Είναι μέλος του συγκροτήματος ΟΚΤΑΒΑ, του μουσικού συνόλου VaMos και ιδρυτικό μέλος του φωνητικού σχήματος ΦΩΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ. Τα τελευταία χρόνια γράφει κυρίως μουσική για εικόνα και θέατρο.


About creteonair

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου