ΑΣ ΜΑΘΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΝ Κ.Ο.Κ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ!!!!




ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΛΑΜΠΙΑΝΑΚΗ

Ασφαλώς ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αφορά ως επί των πλείστον τους οδηγούς των οχημάτων στους δρόμους. Βέβαια υπάρχουν και κανόνες που έχουν θεσμοθετηθεί και για τους πεζούς. Μάλιστα κυρίες και κύριοι, υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες όταν βγαίνεις για τον περίπατο σου στην πόλη τους οποίους αν δεν υπακούσεις ίσως βρεθείς σε μία αρκετά δυσάρεστη κατάσταση. Φυσικά τις περισσότερες φορές αμελούνται ακόμα και από ανθρώπους που συνοδεύουν μικρά παιδιά δίνοντας τους έτσι το ωραιότατο “παράδειγμα” να περπατούν στους δρόμους ακανόνιστα, σαν πρόβατα ας πούμε. 




Αρχικά, οι πεζοί θα πρέπει να διασχίζουν δρόμους πάντα από την ειδική διάβαση πεζών. Όχι κύριοι, αυτές οι άσπρες χοντρές διαγραμμίσεις καθέτως των δρόμων δεν αποτελούν εικαστική παρέμβαση. Βρίσκονται εκεί για να ξέρουν οι οδηγοί ότι στο συγκεκριμένο σημείο πρέπει να εφιστούν την προσοχή τους λόγω συχνής διελεύσεως των πεζών και μάλιστα προειδοποιούνται από ειδική σήμανση. Μάθετε και στα παιδιά σας να πηγαίνουν από τις διαβάσεις των πεζών. Είναι ανεπίτρεπτο να βλέπεις γονείς με παιδιά να περνούν τους δρόμους έτσι χύμα ενώ η διάβαση βρίσκεται πέντε μέτρα παρακάτω.

Το ξέρατε ότι εκτός των οδηγών πρέπει και οι πεζοί να υπακούν σε κάποιους φωτεινούς σηματοδότες, κοινώς φανάρια; Σίγουρα το ξέρετε. Είναι ύλη όχι δημοτικού απλώς, αλλά νηπιαγωγείου! Είναι εκείνοι οι τύποι που μας έλεγαν ο “Σταμάτης” και ο “Γρηγόρης”. Στον Σταμάτη λοιπόν σταματάμε και περιμένουμε, και στον Γρηγόρη μπορούμε να προχωρήσουμε. Απλά πράγματα. Πολλοί θα πουν “Σιγά μωρέ δεν με βλέπει ολοκληρο αυτοκινητο να σταματήσει αφού περνάω το δρόμο;” Αν όμως έρχεται από στροφή και δεν έχει την κατάλληλη ορατότητα πως θα σε δει; Ή ακόμα χειρότερα τι θα συμβεί στην περίπτωση που κυκλοφορείς μαυροντυμένος το βράδυ και δεν σε δει; 



Τρίτο και ένα από τα βασικότερα. Πεζοδρόμια. Ναι υπάρχουν ειδικά κατασκευασμένοι παράδρομοι στις άκρες του οδοστρώματος οι οποίοι πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά απο πεζούς. Φυσικά γνωρίζουμε οτι σε αρκετά σημεία του Ηρακλείου η κατασκευή αυτών είναι αρκετά φτωχή και ημιτελής με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά προβλήματα, η ακόμα και αυτοκινητα να σταθμεύουν πάνω στα πεζοδρόμια και να δημιουργούν πρόβλημα στην διέλευση των πεζών. Σε αυτή την περίπτωση καλείτε την δημοτική αστυνομία και τους ζητάτε να απελευθερώσουν τον χώρο. Ανεπίτρεπτο όμως να υπάρχουν πεζόδρόμια και να βλέπουμε πεζούς να περπατούν αμέριμνοι πάνω στο οδόστρωμα.



Τέλος, οι στάσεις των λεωφορείων. Το 99.9% των στάσεων για τα ΜΜΕ βρίσκονται σε σημεία ασφαλή για τους πεζούς και κυρίως πάνω σε πεζοδρόμια. Άλλες φορές οριοθετούνται νοητά απο ειδικά στέγαστρα. Ελλειπή μεν , αλλά υπάρχουν. Κι όμως , πάλι βλέπουμε πεζούς να περιμένουν το λεωφορείου τους πάνω στο οδόστρωμα των οχημάτων. Λες κι αν περιμένουν εκεί πάνω θα έρθει η συγκοινωνία τους γρηγορότερα και θα φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους.



Αυτοι λοιπόν είναι οι βασικότεροι κανόνες που ισχύουν και για τους πεζούς. Ασφαλώς δεν ευλογούμε τους οδηγούς του Ηρακλείου, ούτε ακυρώνουμε το γεγονός πως δεν έχει ευθύνη ο εκάστοτε οδηγός να προσέχει την στιγμή που οδηγάει.  Η συμπεριφορά των πεζών στους δρόμους δείχνει την παιδεία μας ως λαός και έτσι δίνουμε και ένα καλό παράδειγμα στους νεότερους.

About creteonair

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου